Publisert av: lombelico | april 30, 2009

CSI

Hva har skjedd med CSI egentlig? I starten når det bare fantes en CSI, den som het CSI, syntes jeg faktisk det var en ganske bra serie. Men det kan jeg ikke si nå lengre. Du har plutselig fått CSI:NY (fra 2004) og CSI:Miami (fra 2002) også – og dette i seg selv har jeg problemer med å skjønne. Serien i seg selv gjorde det jo bra, hvorfor i alle dager måtte plutselig samme serien dukke opp i to nye byer? Jada jeg vet at folk dør der også på grunn av kriminelle handlinger, men da er det endel byer som også burde vært representert. Men det som virkelig irriterer meg er alle de latterlige punchlines’ene som florerer. Det er liksom ikke nok å ta en eller annen for makabre mord, de må i tillegg få en punchline på toppen av det hele slik at det svir litt ekstra å bli tatt. Nå har jeg aldri vært så kriminell at jeg har blitt busta, men jeg tviler på at det hadde vært ekstra-kommentaren som virkelig gikk inn på meg. Det hadde nok heller vært det å bli busta!

Nå er det en god stund siden jeg så New York versjonen, så der skal jeg ikke uttale meg. Men i Miami serien tar det virkelig av. De har gul Hummer H1, teknogadgets som enhver fjortenåring kunne drept for å få, og lydeffekter som følger det opp. De har sånne fancy «svusj»lyder som slår inn hver gang de gjør noe på de kule flatskjermene som er laget av glass og som er touch-screens. Jeg mener, noen burde informere de om at de lydene går ann å slå av enten det er et mac-operativsystem, en eller annen linux, unix eller windows. Jeg hadde tiltet om det hver eneste gang jeg gjorde noe sa «svusj». Slå den av!


Svar

  1. Jeg må innrømme at jeg ser alle tre CSI seriene(favoritten er originalen), men jeg er enig i kritikken av CSI: Miami(og Horatio Caine har utrolige dårlige punchlines).

  2. Heisann Ladybug, og velkommen hit. Ja han kunne nok spart seg for de fleste han har kommet med, men det er en ting til som også imponerer meg. Hver gang Caine kommer til et åsted så står han alltid litt ved siden av liket og ser bort mens han orienterer seg om hva som har skjedd. Etter et par kjappe spørsmål og svar med den som faktisk kikker på liket, snur han seg ned, ser fort, før han kommer med enda en punchline…

  3. Takk for det 🙂

    Måtte skrive en liten bloggpost om CSI jeg også(inspirert av deg). Kom på min favorittgreie med CSI Miami, Horatio Cane og hans solbriller.

  4. Ja det stemmer, de er jo legendariske! Alltid har han dem! Uslåelig 🙂 Det var godt jeg fikk inspirert deg. Nå skal det sies at det er andre serier som også har noen logiske bristepunkter men la oss ikke ta de nå, så har jeg noe å skrive om en annen dag 🙂

  5. Jeg følger også med på alle de tre CSI-seriene, og liker orginalen best.

    Jeg vet ikke om du har tenkt over det, men hver serie har sin farge. Orginalen er naturlig fargelgt, mens CSI:NY har en blåtone over seg og CSI:Miami er gul-oransj og kraftige farger.

  6. Heisann Frank Eivind og velkommen til min blogg. Jo det har faktisk slått meg og akkurat det er noe jeg savner med norske filmer og tv-serier. bruk av filter for å sette litt stemning – og jeg må si at det passer for CSI!


Legg igjen en kommentar

Kategorier